Vire Terveysmessut
Vire – Tampereen terveysmessut

Vire tuo Tampereelle omat vege- ja terveysmessut – joogaa ja aitoa ruokaa

Tiedote  05.05.2017

Edit: Muokattu tapahtuman nimeä 10.8.

Tampereen Messut Oy lanseeraa tammikuussa 2018 uuden Vire-tapahtuman, joka virittää uuden vuoden heti terveellisen, hyvinvoivan ja positiivisen elämän taajuuksille. Tampereen terveellisimmän tapahtuman sisällössä mukana ovat Vegaanimessut, Yoga Play – Tampereen Joogafestivaali, Gluteenitonta! sekä Aitoa ja Luomua. Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa 20.–21.1.2018 järjestettävään tapahtumaan odotetaan noin 150:tä näytteilleasettajaa, osastoista on varattu nyt noin puolet.

– Vietämme juuri Tampereen Messujen 50-vuotisjuhlavuotta ja mitä mainioin tapa juhlia sitä on kasvattaa tapahtumavalikoimaamme. Uuden Vire-tapahtuman myötä Tampereen Messujen tapahtumatarjonta monipuolistuu ja laajenee entisestään. Hyvinvointia ja terveyttä käsittelevät teemat sopivat erityisen hyvin heti vuoden alkuun, joten Vire määrittää heti hyvän tahdin uuteen ja vauhdikkaaseen tapahtumavuoteen, toteaa toimitusjohtaja Hannu Vähätalo Tampereen Messut Oy:stä.

Joogalle ja mindfulnessille pyhitetty Yoga Play – Tampereen Joogafestivaali keskittyy kehonhallintaan ja mielen tasapainoon näytetuntien ja luentojen muodossa. Aitoa ja Luomua pureutuu lähiruokaan ja luomutuotteisiin, esimerkiksi luomuruokaan ja -kosmetiikkaan. Gluteenitonta! tutustuttaa gluteenittomien ruokien valmistajiin ja ruokavaliotietouteen herkullisissa seminaareissa ja tietoiskuissa. Vegaanimessut taas juhlistaa terveellisen vegaanisen ruokavalion tarjoamia mahdollisuuksia. Näytteilleasettajat esittelevät uutuus- ja hittituotteitaan ja ajankohtaisissa paneelikeskusteluissa sekä ravintolavan seminaareissa kartutetaan tietämystä. Osallistavassa Vegelä-kasvisruokakeittiössä kokataan tuoreella otteella.

– Kasvisruokavalio ei ole enää marginaalinen ilmiö, voidaankin jo puhua ruokavalion kokonaisvaltaisesta transformaatiosta, jonka huomaa astuessaan mihin tahansa ruokakauppaan. Vegaaniruokaan keskittyvällä tapahtumalla halutaan tuoda esille erilaisia vaihtoehtoja, kuvaa projektipäällikkö Tuure Leppämäki Tampereen Messut Oy:stä.

– Kaikki Vireen alla kulkevat tapahtumat ovat erillisiä tapahtumia, mutta niillä kaikilla on sama fokus eli terveys ja sairauksien ennaltaehkäisy. Vireen tavoitteena on saavuttaa ja tuoda esille uusia vaihtoehtoja ihmisten arkeen ja samalla tuoda messu- ja tapahtumakulttuuriin enemmän vuorovaikutteisuutta osallistamalla yleisöä enemmän ohjelmasisältöön. Tapahtumassa onkin noin 150 erilaista workshopia ja ohjattua tuntia, seminaareja sekä luentoja, kertoo tapahtumaa luotsaava Leppämäki.

Lue koko tiedote 5.5.2017.