Vire Terveysmessut

Mustaa joogaa ja mindfulnessia – Tampereen terveysmessut 12.–13.1.2019

Tiedote  17.12.2018

Vire – Tampereen terveysmessut starttaa Tampereen Messujen vilkkaan tapahtumakevään hyvinvoivissa merkeissä. Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa 12–13.1.2019 järjestettävä tapahtuma kokoaa hyvinvoinnista ja terveydestä kiinnostuneet saman katon alle nyt toista kertaa. Tänä vuonna Yoga Play – Tampereen Joogafestivaalista, Aitoa ja Luomua- sekä Gluteenitonta!-messuista ja Tampereen Vegaanimessuista koostuvassa tapahtumakokonaisuudessa keskitytään tähän hetkeen, stressittömämmän arjen tavoitteluun ja kehon ja mielen hyvinvointiin. Tammikuussa 2018 ensimmäistä kertaa järjestetyillä Vire-messuilla oli 150 näytteilleasettajaa ja tapahtumassa vieraili 4030 paremman arjen ja elämän etsijää.

– Tänä vuonna Vireen keskiössä ovat erityisesti jooga, mindfulness ja kehon ja mielen hallinta. Tapahtuma on etenkin joogapuolen osalta kasvanut ja seminaarikeskuksen sekä kokouskäytävän hiljaisemmat tilat on valjastettu nyt monipuolisiin jooga-, mindfulness- ja kehonhuoltoharjoituksiin. Tapahtuma on myös kansainvälistynyt, sillä ohjaajia saapuu luennoimaan ja vetämään tunteja muun muassa Tiibetistä, Kreikasta, Iso-Britanniasta ja Ruotsista, kuvaa tapahtuman tuottaja Tuure Leppämäki Tampereen Messut Oy:n tapahtumatoimisto Finland Eventsistä.

E-hallista Messu- ja Urheilukeskuksen seminaarikeskukseen ja kokouskäytävän tiloihin laajentuvat Vire – Tampereen terveysmessut pitää sisällään terveysmessusisällön lisäksi joogalle ja mindfulnessille pyhitetyn Yoga Play – Tampereen Joogafestivaalin, lähiruokaan ja luomutuotteisiin pureutuvan Aitoa ja Luomua -tapahtuman, gluteenittomien ruokien valmistajiin ja keliakia-ruokavaliotietouteen tutustuttavan Gluteenitonta!-osion sekä vegaanista elämäntapaa ja ruokaa esittelevät Tampereen Vegaanimessut. Kaikkien tapahtumien yhteisenä ytimenä on kehon ja mielen kokonaisvaltainen hyvinvointi.

Eroon stressistä perusterveillä elintavoilla – hetkeen keskittyminen lieventää stressiä

– Herättelemme ihmisiä heti uuden vuoden alussa ottamaan aikaa itselleen, hoitamaan mieltään ja kehoaan ja pyrkimään eroon stressistä. Haluamme lisätä ihmisten tietoutta siitä, miten monta sairautta ja ongelmallisia elämäntilanteita voisi estää perusterveillä elämäntavoilla. Messuilla esitellään myös lääkkeettömiä hoitomuotoja kuten kalevalaista jäsenkorjausta ja muita luonnonmukaisia hoitoja, Leppämäki toteaa.

Kreikkalainen Nektarios Mitritsakis ohjaa molempina messupäivinä kaikille tasoille sopivaa astangajoogaa, Meri Mortin johdolla tutustutaan mystiseen mustaan joogaan, tiibetiläinen Tulku Dakpa Rinpoche esittelee tiibetinbuddhalaisuutta ja mediaatiota ja ruotsalainen joogaohjaaja Johanna Alvin vie muun muassa yoga wheelin ja yin-joogan ympyröihin. Uusin ohjaajalisäys on lontoolainen joogaohjaaja Claire Saunders.

Messuilla on mahdollista kokeilla myös muun muassa vinyasa flow- ja vijnana-joogaa, taijitä, pilatesta, mindfulnessia sekä fustraa ja twerkkausta. Osa tunneista sisältyy sisäänpääsymaksun hintaan, osaan tunneista tulee ostaa tuntilippu á 6 € (ennakkoon, paikan päällä 7 €). Ohjelma tarkentuu vielä tapahtuman kynnyksellä.
Lue lisää: www.viretampere.fi (Ohjelma) (Messuinfo / Pääsyliput)
Lue lisää: www.yogaplayfestival.com

Lue 17.12. julkaistu tiedote ePressissä.