Vire Terveysmessut
Pirkanmaan paras smoothie -kilpailu

Lauantaista sunnuntaihin hyvinvointia, joogaa ja vegaaniruokaa Vire-messuilla

Tiedote  17.01.2018

Tampereen Messujen uutuustapahtuma Vire – Tampereen terveysmessut tuo terveellisen tuulahduksen Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen 20.–21.1.2018.  Kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin tapahtumakokonaisuudessa on mukana noin 150 näytteilleasettajaa sekä lähes sata seminaaria, workshopia ja ohjattua tuntia. Viikonlopun aikana voi testata uusia liikuntamuotoja, harjoittaa mindfulnessia, oppia valmistamaan maukasta vegaaniruokaa ja tutustua luomukosmetiikkaan ja -ruokaan. Sunnuntaina julkistetaan Pirkanmaan maistuvin smoothie. Ensimmäistä kertaa järjestettäville messuille odotetaan lauantain ja sunnuntain aikana tuhansia kävijöitä.

E-hallissa järjestetään varsinaisen Vire-terveysmessusisällön lisäksi joogalle ja mindfulnessille pyhitetty Yoga Play – Tampereen Joogafestivaali, lähiruokaan ja luomutuotteisiin pureutuva Aitoa ja Luomua, gluteenittomien ruokien valmistajiin ja keliakia-ruokavaliotietouteen tutustuttava Gluteenitonta! sekä vegaanista elämäntapaa ja ruokaa esittelevä Tampereen Vegaanimessut.

Luennoilta eväitä elämään, luomu ja lähiruokatori lumoaa, maistuvin smoothie saa suitsutusta

Asiantuntijaluennoilla hengitetään hyvinvointia ja harmoniaa. Lauantaina 20.1. psykologi Tony Dunderfelt kertoo, miten yksilö voi kasvattaa ymmärrystään omasta henkisestä minästään, FLT Ravintovalmentaja Annika Havaste avaa, kuinka suolistoa hoitamalla voi saada superaivot ja toimittaja-bloggaaja Noora Shingler antaa konkreettisia neuvoja fiksujen kosmetiikkatuotteiden valitsemiseksi. Sunnuntaina 21.1. verkkovalmennusyrittäjä Petri Hiissan luennolla kuullaan, miten täydellisyyden tavoittelu jarruttaa elämää, mistä se johtuu ja miten perfektionismista voi alkaa vapautumaan.

Aitoa & Luomua -alueella sijaitsevalla lähiruokatorilla näytteilleasettajina on pientiloja, jotka tuottavat luomu- ja lähiruokaa. Luomusta ja luomutrendeistä keskustellaan sunnuntaina Merja Kosken johdolla: keskustelussa on mukana kiinnostavia luomutuottajia, kuten HamppuFarmi. Sunnuntaina julkistetaan Pirkanmaan paras smoothie, jolla luonnollisesti pääsee myös herkuttelemaan messuilla.

Messuilla on mahdollista kokeilla muun muassa astanga-, kundaliini- ja yin-joogaa, taijitä, Les Mills BODYATTACK-, BODYCOMBAT- ja BARRE-tunteja; äänimaljarentoutusta, pilatesta ja mindfulness-harjoituksia. Tunneilla nautiskellaan ja energisoidutaan suosittujen huippuohjaajien johdolla.

Lue lisää: www.viretampere.fi (Ohjelma)
Lue lisää: www.viretampere (Kävijälle, Ohjatut tunnit)

Vegaaninen elämäntapa kiinnostaa – maistatuksia, luentoja, kokkausta ja keskustelupaneeli

Vegelä-kasvisruokakeittiössä kokataan muun muassa seitania ja soijabolognesea ja lauantain keskustelupaneelissa keskiössä on vegaaniurheilijan ruokavalio. Filosofi Elisa Aaltola ja tutkija Sami Keto luennoivat eläinsuhteen empatiasta sunnuntaina. Näytteilleasettajina ovat muun muassa jäätelörullistaan tuttu SPIRO, Tampereen Vegekauppa, Vegaanihaaste, Vegaaniliitto, Vegan Fitness ja suositun seitan-tuotteen kehittänyt tamperelainen Vegem.

Akkreditoituminen ennakkoon vielä torstaina 18.1.: www.viretampere.fi (Medialle)

Mediamateriaalit, kuvat, videot: www.tampereenmessut.fi (Medialle/Materiaalipankki)

Vire – Tampereen terveysmessut 20.–21.1.2018, Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen E-halli. Avoinna molempina messupäivinä klo 10–17. Päiväliput ennakkoon: aikuiset 8,50 €, opiskelijat / eläkeläiset 6,50 €, lapset (7–15 vuotta) 6,50 €, ryhmälippu 7 € / hlö. Päiväliput paikan päältä: aikuiset 10 €, opiskelijat / eläkeläiset 8 €, lapset 8 €. Vire – Tampereen terveysmessut järjestää Tampereen Messut Oy.

Lue 17.1. julkaistu tiedote ePressissä.